¿Que defende o positivismo xurídico?
Cando asimilamos os dereitos humanos cos dereitos fundamentais, relativizamolos á fundación da sociedade, aínda cando se presupoña que deban existir en calqueira sociedade lexitimamente constituída.Por iso o valor destes dereitos sempre ten unha relación moi estreita ao poder que os fai cumprir e en realidade,según o pisitivismo xurídico, non se podería falar de dereitos anteriores ao propio estado.
¿Que quere decir que os dereitos humanos son dereitos naturais?
Tamén podemos entender que os dereitos humanos proveñen da natureza humana e que son anteriores a calquera forma de organizacion social. Desta maneira, podemoslle chamar dereitos naturais. Se o entendemos así necesitamos investigar a sua orixe e como se fundamentan. Nalgúns dos casos, esta orixe pretende basarse na vontade de Deus, debido a ceenza de que o ser humano debelle a Deus a súa existencia e todo o que con iso conleva.
¿Que problemas percibes para implantacion internacional dos dereitos humanos?
Pois esta implantacion leva a creación de institucións para salvagardar a súa defensa, como a ONU, que imporían o seu poder a calquera estado-nación. Se o entendemos así debemos matizar que este proceso está en construcción (posto que non todos os estados respectan estas normas) e que o poder das súas institucións é aínda limitado e só vinculante politicamene para a sociedade firmante. Aínda que a súa proxección de futuro é converterse en universal e obrigatorio.
Características dos dereitos humanos?
Son inalienables: non poden ser cancelados nin outorgados por ningunha institución, pois son previos a elas. Pódese afirmar que existen aínda que non sexan recoñecidos.
Son universais: posto que son válidos para calquera persoa, independentemente do lugar no que resida, posición social, relixión, raza, sexo e tamén do tempo no que se desenvolva a súa existencia.
Son ideais: propóñense como orientación para a formulación dos distintos códigos legais nas distintas sociedades de xeito que quedan recollidos no dereito positivo.
¿Que quere decir Iusnaturalismo?
É unha posición ética na que se afirma que os dereitos humanos son vinculantes e válidos porque teñen a súa orixe nunha orde anterior á formación da comunidade humana.
Diferencias entre a fundamentacion ética,teóloxica,política,e historicista.
A fundamentación ética tenta fundamentar os dereitos humanos acudindo á fonte que os xera, é dicir, á súa orixe. Este tipo de fundamentación basease na posición iusnaturalista.
Sen embargo a fundamentación teolóxica afirma que esa orde natural procede de Deus, que é o creador do home e a lei que define á súa natureza. Tomás de Aquino na idade media, afirma que o ser humano coñece parte da orde natural a través da Revelación e da súa propia razón, e este coñecemento permítelle establecer os preceptos básicos que deben rexer a súa vida, por riba de calquera lei positiva. Pero esta fundamentación presenta o grave inconvinte de facer depender a validez dos mesmos nas crenzas relixiosas, que fundamentalmente non son asunto de razón, senón de fe.
A fundamentación historicista entende que os dereitos humanos son o resultado das necesidades e valores de cada sociedade e cada época histórica. O seu principal defensor foi B. Groce. Este tipo de fundamentación fai da Declaración de Dereitos Humanos un documento en perpetua revisión e transformación.
Por outra banda a fundamentación política ven dividida en dúas teorias : por un lado as teorías do consenso tentan presentar os dereitos humanos como un acordo democrático fundado na racionalidade do ser humano e, en moitos casos, usan fundamentación éticas para dar razón dese acordo.Por outro lado as teorías do disenso que tentan fundamentar os Dereitos Humanos facendo deles o único instrumento que permite canalizar a disconformidade dunha persoa, grupo ou pobo coa orde social existente.
viernes, 15 de febrero de 2008
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
Voto particular
Teorías contemporáneas de xustiza de M.Walzer
No hay comentarios:
Publicar un comentario